Wrzesień, 2013

Nad Wartę warto v. 2.0.

Niedziela, 29 września 2013 · dodano: 29.09.2013 | Komentarze 0

Ciężko było w ostatnim tygodniu znaleźć dłuższą chwilę na jazdę rowerem. Do pracy - nie - bo padało, a komp jakoś nie lubi deszczu. Po pracy szybko ciemno, bo jakieś dodatkowe zajęcia. Pozostał weekend. A właściwie niedziela.

Miał być (i był, ale o tym na końcu) w Kórniku wyścig rowerowy. Miałem zabrać nań córcię, ale dziecko znowu złapało przeziębienie. Szkoda. Zamiast dopingować Ludwikę w kategorii 3-4 latków (dystans 100 metrów) pojechałem na trasę sam.

Początek jak zwykle w stronę Zaniemyśla. Pod wiatr, ale w przyjemnym wrześniowym słońcu. Za Zaniemyślem - trochę "na czuja" - ruszyłem w kierunku na Solec. Znaczy się tam, gdzie on powinien być. Asfalt, praktycznie zero ruchu... klasa trasa. W pewnym momencie droga zbiegła się z ... wałami powodziowymi Warty!

Ooo, tego nie planowałem. Ale co tam - wjechałem na nie (owszem, był zakaz wjazdu, ale "nie dotyczył rowerów") i dalej prawie 8 km zrobiłem po offroadzie. Praktycznie po drugiej stronie NSR, który przejechałem latem w lipcu.

Przyjemna trasa. Po 25 km dotarłem do Solca (wieżę kościoła widać było już kilka kilosów wcześniej), dojechałem do tego mostu kolejowego,

... którym spokojnie można przeprawić się na drugą stronę Warty (zamiast jechać na ruchliwy most na DK 15 w miejscowości Lubrze) i do Nowego Miasta n/Wartą dojechać NSR-em.

Ja jednak skręciłem w stronę Solca (panoramę zza Warty można znaleźć we wpisie z lipca).

Przejechałem obok kościoła i następnie poprzez pobliskie wioski asfaltem (z małym 1,5 km odcinkiem szutrowym) dojechałem do skrzyżowania przy stacji Orlenu w Środzie Wlkp. Zanim do tego doszło - na trasie przed miejscowością Kijewo - spotkałem grupkę rowerzystów ubranych w odblaskowe kamizelki. Prawie dwadzieścia osób jadących swoim spokojnym tempem. Niektórzy z sakwami, niektórzy z koszykami. Fajnie. Cieszy się człowiek, że inni też korzystają z tak pięknej pogody.

Przed Środą odbiłem na Słupię, a potem przez Koszuty i Trzebisławki dojechałem do Kórnika. Podjechałem na rynek, zobaczyć co tam na festynie rowerowym i ... napatoczyłem się na wyścig kolarski. Uff.. zasuwali aż miło, a ja musiałem chodnikami przemykać chyłkiem, by im nie przeszkadzać i tak ... popsułem sobie średnią :(

Która w sumie, zważywszy na ponad 10 km offroadu wyszła całkiem całkiem. Aż żal, że ten rok się już powoli dla roweru kończy...

Trasa:

Powitanie jesieni

Niedziela, 22 września 2013 · dodano: 22.09.2013 | Komentarze 0

Już myślałem, że mi się dziś nie uda wyjechać. Ale wróciłem ze spaceru z córką i do zachodu słońca zostało ze 2,5 h, więc doszedłem do wniosku, że albo teraz albo wcale.

Ruszyłem przez Radzewo do Mosiny z mocnym nastawieniem zaliczenia gminy Brodnica (nie wiem jak to możliwe, że dotąd tam nie dojechałem na rowerze). Na początku mocno wiało w twarz. Z Mosiny paskudnie długa prosta przez las, nie lubię takich tras. Spotkałem kilku rowerzystów, ale wszyscy jechali w przeciwnym kierunku. Przed Brodnicą minąłem zjazd na Jaszkowo - tam planuję kiedyś ruszyć na małe offroady wzdłuż Warty. Dojechałem do Śremu w niezłym czasie i ... zmarnowałem na stacji BP chyba z 10 min na kolejkę do kasy. Nie miałem już jednak nic do picia i musiałem coś kupić.

Ze Śremu wyjazd ścieżkami rowerowymi - tymi samymi, których ostatnio nie zauważyli Witek z Krzysiem, jak jechaliśmy do Pudliszek. Szybka decyzja - widząc że ruch samochodowy idzie głównie na Kórnik - jadę do Zaniemyśla, gdzie docieram niespełna po 23 minutach od wyjazdu ze Śremu. Potem już zupełnie po zmroku wzdłuż jezior przez Błażejewko do domu. Uff...

Trasa:

Do sklepu i z powrotem

Niedziela, 22 września 2013 · dodano: 22.09.2013 | Komentarze 0

Tulce w pigułce

Sobota, 21 września 2013 · dodano: 21.09.2013 | Komentarze 0

Późno, bo późno (wcześniej zamiast jeździć na rowerze łaziłem z córką po lesie szukając grzybów) ale w końcu ruszyłem pojeździć w ostatni dzień astronomicznego lata 2013 r. Jutro już jesień, ponoć pogoda ma dopisać, więc coś tam się powinno udać przejechać ponownie.

Jechało się dziś super. Troszkę pod wiatr, a trochę nie. Jak wróciłem do domu - zaskoczyła mnie średnia przejazdu. Tyle jeszcze w tym roku nie miałem :)

A słońce nad jeziorem zachodziło w ostatni dzień lata tak...

Tam i z powrotem...

Czwartek, 19 września 2013 · dodano: 19.09.2013 | Komentarze 0

... czyli wieczorny wyjazd wraz z córką w foteliku.

A Hard Day's ... Evening :)

Wtorek, 17 września 2013 · dodano: 17.09.2013 | Komentarze 0

Cały dzień padało. Masakrycznie. Na szczęście - byłem wtedy w pracy. Po południu, wracając do domu nagle rozpogodziło się, więc długo się nie zastanawiałem. Szybki obiad i jazda na rowerze. Trasa w większości znana, choć kilka niezłych nowych dróżek poznałem. Zwłaszcza ta z Zaniemyśla na Śnieciska jest baaaardzo przyjemna.
A jakie ładne widoki:

W sumie nie pomyślałem o tym wcześniej i w Koszutach zacząłem się zastanawiać, na ile widno będzie, jak dojadę do domu. Było nieźle, choć słońce zaszło, gdy miałem jeszcze ponad dyszkę do przejechania.

Wróciłem już po zmroku, minąłem jeszcze po drodze znajomych, co z roweru przerzucili się na bieganie. Myśl na dziś i jutro: muszę kupić porządną lampkę do jazdy nocnej.