Marzec, 2014

• Kalorie 1967kcal

Treningowo vol. 6

Niedziela, 30 marca 2014 · dodano: 30.03.2014 | Komentarze 0

Klasyka. Wiosna w pełni. Ciepło. Kwiaty na drzewach, a w Kórniku - jak w maju - parkingi pod zamkiem i na Prowencie zawalone. Rowerzystów bez liku. Słowem: PIĘKNIE!

Chyba wieczorem pójdę jeszcze raz :D

Sobota, 29 marca 2014 · dodano: 29.03.2014 | Komentarze 0

Właściwie nic, tylko krótkie dwa wyjazdy po zakupy. No i zmieniłem opony znowu na pasujące do offroadu :)

Nie cztery a pięć...

Wtorek, 25 marca 2014 · dodano: 25.03.2014 | Komentarze 0

Plan był inny. Siedząc nad papierami, im bliżej końca dnia pracy coraz bardziej się przejaśniało i wyglądane od kilku dni słońce świeciło coraz potężniej. Zwinąłem się do hotelu, przebrałem i pojechałem do Pajęczna, by stamtąd zacząć realizowanie planu gminobrania na dziś. Dojechałem po 17 -stej i ... zonk.

Grad? Kurcze wiosna a tu grad? Rozpadało się i już miałem zamiar zrezygnować, ale ... ten zły szept z tyłu głowy szybko wytłumiłem, wypakowałem się i ruszyłem na trasę. Modyfikując ją ciut tylko, za sprawą coraz szybciej zachodzącego słońca. Do Działoszyna, mojej drugiej gminy tego dnia dojechałem dość szybko. Otrąbił mnie najpierw TIR, z niewiadomych przyczyn żądający, bym mu zjechał z drogi. Nic to, pomyślałem i w Działoszynie ruszyłem na Siemkowice. Zaraz za miejscowością, po wdrapaniu się na wzgórze pięknie zaczęło zachodzić słońce, czego nie omieszkałem wykorzystać.

Do Siemkowic droga opadała w dół, to znów pięła się do góry - taka huśtawka trochę mnie, człowieka nizin wymęczyła. Jechało się jednak dobrze i lekko zacząłem żałować, że odpuściłem dłuższą trasę. Siemkowice - trzecia gmina tego dnia miała być przedostatnią i ... gdy już wyjechałem z tej miejscowości nagle okazało się, że tada! wjechałem do gminy, którą myślałem, że ominę. Kiełczygłów zaliczony! Przez tamtejsze, zaciemnione wioski ruszyłem w stronę Białej, po drodze rozmyślając nad widokami, jakimi upstrzone było pobocze zupełnie lokalnej, wręcz zapadłej drogi z Chorzewa na Ławianki. Droga jak droga, asfalt typowy (wcale nie tak zły, jak ten wczorajszy sfocony i wklejony do wpisu) a na poboczach 3 krzyże. W miarę świeże. Pijani? Chyba nie ma innego wytłumaczenia.

Tak sobie dumając dotarłem do Białej, która jednocześnie wyznaczała zaliczenie kolejnej, piątej i ostatniej tego dnia gminy Rząśnia. Szybka fota... aż dziw bierze, że wybiórcza jeszcze nie poświęciła tej nazwie jakiegoś oburzającego w tonie artykułu.

I potem szybka jazda przez ciemny las. Nie była to jednak tak odludna trasa, jak wczorajsza podróż z Gidle do Brzezinek. Aut było sporo, w tym kilku debili, którzy uparli się jechać na światłach drogowych praktycznie do samego końca. Za pierwszym razem po prostu poklepałem się wymownie po kasku (wątpię, by kierowca zauważył), kolejne razy po prostu ustawiałem mojego mactronica na maxa i podnosiłem w górę, by świecił prosto debilowi w oczy. Skutkowało natychmiast.

Do Pajęczna wróciłem przed 19, już po zachodzie. Przejeżdżając przez ichnie planty uciszyłem rozmowę tamtejszej młodzieży (samą obecnością?) a i policja jakoś dziwnie się spoglądała.

Dziwny jest ten świat...

Trasa z endo, bo ridewithgps jakoś dziwnie inaczej liczy...

• Kalorie 2069kcal

4 gminy

Poniedziałek, 24 marca 2014 · dodano: 24.03.2014 | Komentarze 0

Tydzień temu popełniłem spory błąd - wyjeżdżając w delegację nie zabrałem roweru. Skutkiem czego ominęło mnie kilka ładnych gmin w opolskiem. Tym razem nie zaliczyłem podobnej wtopy - zapakowałem rower do auta (skoro wiatr i deszcz miały mocno wiać) i pojechałem. Na miejscu w Radomsku okazało się, że owszem, jest chłodno, nie ma słońca, jakby kisi się deszcz... ale padać - nie pada. Po pracy więc zebrałem się szybko do hotelu, zmiana odzieży i hajda na rower.

Na trasę ruszyłem z gminy Kobiele Wielkie. Spod cmentarza. Pierwotnie planowałem jazdę w przeciwną stronę, ale doszedłem do wniosku, że część tej drogi, która na miejsce mnie poprowadzi znam (bo właśnie nią dojechałem do tej gminy), więc ruszyłem w przeciwną w stosunku do planów stronę. I dobrze. Pierwsza dycha, to średnia ponad 30 km/h, gdyby nie późniejsze problemy z dziurami i lekką mżawką, to pewnie bym miał naprawdę niezły wynik. Pamiętałem przebieg trasy z grubsza, więc pierwsze sprawdzanie drogi miałem po około 15km.

...
Tak tak, to asfalt. Chyba już wiem dlaczego auto Google View nie przejechało przez te drogi... W każdym bądź razie, minąwszy jeden traktor z krzywo patrzącym na mnie rolnikiem (sic!) dojechałem do Silnicy. Skąd już pod wiatr (niestety) dojechałem do nowej gminy - Żytno. Miejscowość, jak miejscowość - praktycznie nic ciekawego. Choć przy wyjeździe najpierw zwróciły moją uwagę wieże kościoła z XIX wieku, a potem tuż obok - a jakże - na takiej wsi niemożliwe jest, by taki kościół stał sam bez jakiegoś oparcia historycznego... zamajaczył zrujnowany budynek starego dworu Siemeńskich herbu Leszczyc. Szkoda, że tak to niszczeje...

Szybka fota i wio do ostatniej nowej gminy tego dnia. Kilkanaście kilometrów przez lasy (jak to dobrze, że mam już te nowe lampki) i dojechałem do Gidle. Miejscowość słynie z sanktuarium. Czasu na zwiedzanie jednak nie było. Zrobiłem jedynie fotkę i czekała mnie ostatnia prosta przez lasy ku Kobielom.

Dojechałem już po zmroku, ale warto było :) Szczegóły trasy poniżej.

Niedziela, 23 marca 2014 · dodano: 24.03.2014 | Komentarze 0

Nędzna pogoda, nie chciało mi się dalej jechać.

Wieczorna przejażdżka z synem

Sobota, 22 marca 2014 · dodano: 22.03.2014 | Komentarze 0

Na wieczorną przejażdżkę namówiłem syna. Jechało się nadzwyczaj przyjemnie, praktycznie zero wiatru. Dopiero ostatni kawałek (a właściwie zjazd) wzdłuż S11 ostro pod wiatr, na szczęście tylko kawałeczek a z powrotem już porządny wiatr w plecy, który ruszył się tak nagle... Pogorszenie pogody idzie niestety.

Sobota, 22 marca 2014 · dodano: 22.03.2014 | Komentarze 0

Zakupy w sumie x 2 i jeszcze po osiedlu z córką.

Czwartek, 20 marca 2014 · dodano: 20.03.2014 | Komentarze 0

Ot, po prostu zakupy.

• VAVG 2:50min/km
  • VMAX 1:04min/km

Gminowanie z Olo

Wtorek, 11 marca 2014 · dodano: 12.03.2014 | Komentarze 0

W każdym razie wszystko na to wskazuje, że klątwa nie podziałała. I dobrze, bo to był całkiem fajny wypad na zaliczanie gmin. Olo zaplanował, wykonaliśmy wspólnie. Trochę bezdroży, ale nie za wiele, w końcu jechałem na cienkich oponach, trochę zjazdów i podjazdów - znacznie więcej niż w tej mojej płaskiej Wielkopolsce. Wreszcie ponad 2 godziny w ciemnościach - nie pamiętam kiedy ostatnio tyle tak przejechałem. Wiało na początku bardzo nieprzyjemnie w twarz, dzięki rowerowym bogom, że nie musiałem wracać przy przeciwnym wietrze, bo mnie Olo trochę przegonił.

7 gmin nowych zaliczonych, gdyby nie wczorajsza wtopa to na mapie województwa byłaby już ładna plamka. A tak - świecą dwie jasne, niezaliczone jednostki administracyjne i trzeba to będzie dokręcić kiedyś, choć pewnie nie latem, bo jak zrobi się ciepło i długo jasno, to raczej wybiorę się na kolejne gminowania.

A sam dzisiejszy przejazd? Trasa biegła w większości biegła przez wioski, o których świat zapomniał. Jak wczoraj jedyną oznaką, że żyją tam ludzie były szczekające psy. Z rzadka jakieś lampy, niewiele samochodów, traktory na polach i drogach (minęliśmy takiego jednego). W Golubiu - Dobrzyniu zakonotowałem śliczny kościółek p.w. św. Katarzyny - trzeba będzie go sfocić kiedyś przy sprzyjających okolicznościach.

Trasa i szczegóły - proszę, oto one.