Styczeń, 2015

• Sprzęt Viper

Urodzinowo

Sobota, 31 stycznia 2015 · dodano: 31.01.2015 | Komentarze 2

Znajomy z internetu i jak się okazało - z sąsiedniej ulicy obchodził wczoraj urodziny. I zaplanował uczczenie ich na wycieczce rowerowej po okolicy. Bez naparzania, raczej z odwiedzeniem różnych miejsc, które mu się "kojarzą". No i ruszyliśmy małą grupką na trasę, połowa prawie zeszła nam po różnych offroadach.

Pogoda dopisała. Było git.

Treningowo

Niedziela, 25 stycznia 2015 · dodano: 25.01.2015 | Komentarze 0

Bez zdjęć, bo ino się przejechałem po okolicy. Około 30 km zaczął sypać śnieg, około 45 km przestał i stopniał. Wiatr wiał jak zwykle i chyba się za ciepło ubrałem.

Po Werronę...

Sobota, 24 stycznia 2015 · dodano: 24.01.2015 | Komentarze 0

Wczoraj po południu okazało się, że znajoma wybiera się na południe. Jak to zwykle ona - bez planu, po prostu "witaj przygodo". No i będzie przejeżdżać przez moją miejscowość. Toż lepszej zachęty nie trzeba było - wyjechałem po Werroną na trasę do Radzewa, a potem razem przyjechaliśmy do Kórnika.

Tam... obowiązkowe zdjęcie z Wisławą...

Fotka pod szopą szumnie zwaną kamienicą (a tak, była niedawno w internecie taka histeria, rozpętana przez kilku nawiedzonych człowieczków, którzy w tym czymś poniżej widzą zabytek).

I kawa. Na którą nam zeszło tyle, że wyjazd z miasta był już ani chybi prawie o zachodzie. Fajnie było. Ja sobie teraz siedzę przed kominkiem, a Werrona w namiocie, gdzieś na trasie...

Na kawę...

Niedziela, 18 stycznia 2015 · dodano: 19.01.2015 | Komentarze 4

Ano plan wyklarował się nagle. Jedziemy na kawę. No, znaczy się żona z dziećmi autem, a ja rowerem. Czyli tak jak lubię. Pogoda zapowiadała się niezła, kilka stopni, wiatr prawie nieodczuwalny: miodzio. Po przekładce opon i awarii z tym związanej...

... wszystko wróciło do normy. Sprzęt wręcz domagał się wyjazdu. Podobnie jak ja.
Rano wstaliśmy z córką i ... moja czterolatka, z poważną miną stwierdziła "no ja nie wiem, czy tobie wolno jechać jak jest taka mgła...". Proszę, co to się dzieje z dziećmi, wyczuwam w tym jakiś domowy spisek. Uznałem, że nie słyszę zastrzeżeń. W końcu postanowione, to postanowione, więc śniadanie i po dziesiątej ruszyłem na trasę. Czasu miałem wystarczająco, a tylko od warunków atmosferycznych zależeć miało, którędy pojadę. Drogi nr 434 tradycyjnie nie brałem pod uwagę. Wąska, ruchliwa, nieprzyjemna - nie lubię nią jeździć rowerem, jak nie muszę. Dziś - nie musiałem.

Do Radzewa jechało się spokojnie. Dwa auta, dwóch bezmyślnych rowerzystów, ubranych na czarno, bez świateł i odblasków. Bo po co? Oni widzą, A kierowcy ich? Nie sądzę, ale przecież kierowcy to chamy. Nie rozumiem, jak można jeździć na rowerze bez oświetlenia. Że było widno? Było, na jakieś 40-50 metrów. Bo potem mgła... Mamrocząc pod nosem na głupotę ludzką dojechałem do Śremu. Trasa z Trzykolnych Młynów się nie zmieniła - dziur tam tyle, ile było. W Śremie mgła jak wcześniej - niewiele widać.

Choć coś jednak zobaczyć się udało - ujęli mnie, że na rondzie zamiast kolejnego pomnika polskiego papieża stoi... no właśnie :D

Zdecydowany nie jechać drogą nr 434 ruszyłem w kierunku Leszna. Do Jerki miałem spokój - aut niewiele, tylko jeden dostawczak minął mnie na centymetry (pozdrawiam ozięble). Cały czas mgliście i coraz bardziej mokro. Dojeżdżając do Jerki odpuściłem sobie przejazd przez Lubiń. W takiej mgle fotki klasztoru benedyktynów (tak, tego gdzie ponoć leży Władysław Laskonogi) i tak byłyby marne, więc ruszyłem do Krzywinia. Tam, na Orlenie szybka kawa (bo w sumie kawka u mamy czekała mnie dopiero po obiedzie) i od razu jechało się lepiej. Nauczka dla mnie - by na stacji, stając na dłuższą chwilę choć częściowo się rozebrać, bo po wyjściu na zewnątrz trochę mnie wytrzęsło. Tamtejsze jezioro zdaje się zapunktowało na te pół stopnia powyżej zera. Ale wsiadając na rower człowiek szybko dojdzie do siebie, więc ruszyłem dalej.

Co prawda już przed Krzywiniem zaczęły się delikatne podjazdy, jednak dopiero przed Bojanicami czekały mnie dwie większe, jak na Wielkopolskę górki. Zanim do nich dotarłem, zobaczyłem z bliska, jak wygląda Boża Wola.

Wrażenia nie zrobiła, ot trzy chaty na krzyż. Dojechałem pod górkę do Bojanic, zjechałem w dół, pamiętając że tu miał być jakiś podjazd. Phi, pomyślałem, takie to luzik. Aha, Wyjechałem za krzyżówkę i dopiero teraz pokazała się góreczka. Nie zastanawiając się specjalnie poszło mi jakby z biegu - dopiero na górze pomyślałem, że przydałoby się cyknąć fotę (stąd zdjęcie tylko w przeciwną stronę) i wypić coś tam w spokoju, bo jakbym nagle zmęczył się nie wiadomo czym...

Skonstatowałem jednak na górze, że nie ma sprawiedliwości, bo czekający mnie po chwili zjazd w kierunku jazdy miał mniejsze nachylenie, niż pokonany wcześniej podjazd. Wjechałem 9% a na dół tylko sześć? Co za "chłamstwo...". Zjechałem i ... no proszę, nie wiedziałem, że w moich okolicach można znaleźć takie niespodzianki.

Jak na te rejony, całkiem spoko podjazd. Tym razem fotka "przed" a potem pod górkę z miejsca, żeby nie było łatwo, hehe. I koniec pagórków. A niby Wielkopolska jest płaska...

Za Krzemieniewem nagle wyszło słońce. No, trochę to eufemizm, że wyszło, ale coś tam widać było. Odebrałem telefon, powiedziałem gdzie jestem, zrobiłem fotę...

Słysząc w słuchawce szczękanie talerzy nagle zrobiłem się niezwykle głodny. Ruszyłem i nie zatrzymywałem się więcej, a minąwszy Zamek w Rokosowe, dojechałem na miejsce. Całą drogę praktycznie we mgle, padać nie padało, temperatura coś około 1 stopnia (tak +/-) . Wiatr... niby słaby i nie przeszkadzał, ale nie mógłby sobie być taki słaby i nie przeszkadzać w przeciwną stronę?

Miasto

Niedziela, 11 stycznia 2015 · dodano: 11.01.2015 | Komentarze 0

Wiatr skutecznie wybił mi z głowy dłuższe jeżdżenie...

Otwarcie sezonu 2015

Czwartek, 1 stycznia 2015 · dodano: 01.01.2015 | Komentarze 12

Ano, jak w temacie. Szkoda, że tak wiało...