Maj, 2013

Wokół jeziora

Piątek, 31 maja 2013 · dodano: 08.07.2013 | Komentarze 0

Wyprawa wokół jeziora powidzkiego.

Ruszamy z lasku przy zatoce Zgon. Przejeżdżamy przez rynek, zaliczamy chwilkę na placu zabaw dla naszych pociech. Z Powidza jedziemy na Przybrodzin asfaltem, tak jak prowadzi niebieski szlak rowerowy. Skręcamy w kierunki wsi Ostrowo i przez las, drogami gruntowymi jedziemy wokół jeziora.

Przed Ostrowem pojawia się asfalt, mijamy wiatrak i dalej już przez las, znowu gruntówką i to zrytą przez maszyny drogowe pchamy rowery przez piach.

Dlatego z przyjemnością wyjeżdżamy na asfalt przy krzyżówce na Adamowo, skąd ruszamy drogą na Słupcę. Odbijamy w lewo na Skrzynkę Małą, gdzie przez dziwne oznaczenia zamiast jechać drogą na Kosewo, jedziemy na ... Skrzynkę Wielką. Oddalamy się od szlaku w ten sposób i docieramy do wsi Siernicze Wielkie. Skręcamy na Napruszewo i przez Giewartów - Holendry dojeżdżamy do Giewartowa.

W Giewartowie czekamy na ratunek: Aga przetarła oponę, powietrze zeszło i dziura jest tak duża, że łatanie nie wchodzi w grę. Na szczęście na kempingu ktoś został, więc pomoc dociera i zabiera rower i rowerzystkę. Reszta ekipy przez Kochowo i Polanowo dociera do Powidza.

Kategoria wyprawy < 100km

poranna droga do pracy

Niedzielne popołudnie

Niedziela, 5 maja 2013 · dodano: 06.05.2013 | Komentarze 0

Rekreacyjna trasa wokół Kórnika z żoną i dzieckiem

Hermanów - Śmiełów - Hermanów

Środa, 1 maja 2013 · dodano: 06.05.2013 | Komentarze 0

Hermanów

Środa, 1 maja 2013 · dodano: 06.05.2013 | Komentarze 0

Hermanów.

Plany wyprawy urodziły się dość szybko, równie dynamicznie ulegały zmianom. Mieliśmy jechać "za rzekę" czyli patrząc z naszej strony, na drugi brzeg Warty. Tam odwiedzić Śmiełów, tudzież okolice Szwajcarii Żerkowskiej. Przenocować i następnego dnia wrócić rowerami do domów.

Plan na dwa dni majowego weekendu zmodyfikowała pogoda. Wyprawa z moją trzyletnią córką na foteliku przy kilkunastu stopniach nazwijmy to eufemistycznie "ciepła" na odpowiedzialną nie wyglądałaby, toteż szybko ustaliliśmy, że dziewczyny jadą autem, ichnie rowery na bagażniku, a my (faceci) dojeżdżamy do nich rowerami.

Z Kórnika ruszyliśmy przez Słupię Wielką do Środy. Nie padało, nawet spotkaliśmy jedną rowerzystkę jadącą w przeciwną stronę. Skrótem dojechaliśmy na stację Orlenu, gdzie niektórzy zaliczyli pierwszą kawę tego dnia, inni batoniki regeneracyjne (już? już...). Ze Środy wyjeżdżamy ulicą Harcerską, obok głazu upamiętniającego organizację skautingu w Środzie, kierujemy się na Miłosław. Jedziemy tzw. Transwielkopolską Trasą Rowerową, oznaczoną kolorem zielonym. Ruch niewielki, droga szybko ucieka, drobne podjazdy i zjazdy delikatnie uprzyjemniają wyprawę. W Winnej Górze obowiązkowo postój:

Pałac J.H. Dąbrowskiego robi wrażenie, choć zdjęcia wychodzą marne. Szare, stalowe i jednolite niebo zasnute chmurami nie przepuszcza słońca, ale cieszymy się, że nie pada.

Ruszamy do Miłosławia, przez który właściwie przemykamy bez zwalniania. Teraz czeka nas kawałek drogą nr 441 w kierunku na Pyzdry. Ruch natychmiast się wzmaga: w Nowym Mieście n/Wartą zamknięto most i samochody walą właśnie przez Miłosław. Mamy nadzieję, że za Czeszewem się to zmieni i faktycznie, odbijając w kierunku Pogorzelicy na prom (sprawdziłem wcześniej, że jest czynny i pływa, w przeciwieństwie do dwóch innych w okolicy) znowu mamy drogę dla siebie. Docieramy do promu przed południem, mając spory zapas czasowy (w święta i niedziele pływa on do 14.00, choć latem ponoć dłużej).

Przeprawiamy się na drugą stronę i przez Pogorzelicę, obok pięknego kościoła, przez równie ładny most ruszamy na Śmiełów.

Pałac w Śmiełowie wita nas kawą i pysznymi rogalikami domowej roboty.

Wypogadza się coraz bardziej, a nasze dziewczyny dzwonią z Hermanowa, że czekają z obiadem. Nie zwlekając ruszamy w trasę.

Przez Lgów i Dębno (gdzie kursować powinien również prom), częściowo po asfalcie, trochę po betonowych płytach,

ciut po szutrze docieramy - jadąc po znakowanym Nadwarciańskim Szlaku Rowerowym - do Hermanowa.