Przejażdżka bez celu

Poniedziałek, 23 lutego 2015 · dodano: 23.02.2015 | Komentarze 0

Po zerwaniu łańcucha, skróceniu go o kawałek jakoś ciężko mi było się zmotywować do wyjazdu. Napęd niby chodził prawidłowo, po moich płaskich terenach ani bym się nie zastanawiał, ale te świeradowskie górki i pagórki nie nastrajały mnie optymistycznie. W końcu odstawiłem córkę na stok, a sam na godzinkę ruszyłem w trasę ze Świeradowa w kierunku gminy Leśna.

Najpierw przyjemny zjazd wzdłuż szumiącej Kwisy...

Potem pierwszy dłuższy, ale specjalnie niezbyt wymagający podjazd za Orłowicami drogą nr 361. Słaby wiatr w twarz nie przeszkadzał, a raczej nastrajał optymistycznie na powrót (bo miało być bardziej pod górkę). Rozpogodziło się i widoczność zrobiła się całkiem fajna.

Na wjeździe do trzeciej tego dnia gminy powitała mnie tablica informacyjna Księstwa Czocha. No fakt, do Zamku Czocha było stamtąd niedaleko, jakieś 16 km. Czasu niestety nie miałem na to. Ale, miejscowość Pobiedna i tak zaskoczyła mnie pozytywnie. Najpierw ruinami starego folwarku...

... a następnie pomnikiem ofiar Wielkiej Wojny. Jak go stawiano, były tam Niemcy, a ta miniona wojna była Wielką i jedyną wtenczas...

Zawróciłem i dopiero w domu zobaczyłem, że w tej wsi znajduje się Schloss Meffersdorf, czyli pałac, którego właścicielem był książe Christian Kraft Hohenlohe-Öhringen ze Sławięcic. Ten sam, który przerżnął onegdaj proces z hr. Zamoyskim o Morskie Oko. No i jaki ten świat mały...