Olo trip, czyli zbieranie gmin wokół Torunia

Wtorek, 10 marca 2015 · dodano: 10.03.2015 | Komentarze 3

No, tośmy się umówili. Olo wczoraj machnął ponad dwie setki z Gdańska, ale na dziś byliśmy umówieni i stawił się aż miło. Spotkanie pod Leclerkiem - gdzie zostawiłem auto i ruszamy w trasę.

Początek, jak to przez miasto - DDRami, ale praktycznie bez zarzutu - fajnie byłoby mieć w Poznaniu takie choćby ścieżki. Wyjeżdżamy z Torunia nowym mostem. Rzut oka na Wisłę...

A potem już wyjazd w kierunku na... Włocławek, skąd przyjechałem dopiero co autem. Mostem jechało się extra, po obu stronach dominowały ogródki działkowe (średnia przyjemność mieć w takim miejscu "domek"... ale budowały się nowe, więc jednak ludzie to lubią).

Za Toruniem zaliczona pierwsza gmina, potem kilkunastokilometrowa DK na Włoclawek. Dzięki autostradzie z niewielkim ruchem, za to z szerokim poboczem. Szybko uciekały kilometry. Zjechaliśmy z niej na Ciechocinek, gdzie oczywiście trzeba było strzelić sobie fotkę pod tężniami...

A potem ruszamy na Raciążek. Nowa gmina... pytam Ola, czy już w niej byliśmy. Zorientujesz się na podjeździe - odpowiedział i faktycznie. Zorientowałem się błyskawicznie. Zdjęć nie ma, bo zajęty byłem walczeniem z własną słabością. W miejscowości też nie fociliśmy, bo słońce zaszło, a dymy z kominów uniemożliwiały dość skutecznie jakiekolwiek zamiary względem uwiecznienia tamtejszych zabytków. Tak więc i kościół renesansowy, i ruiny zamku muszą jeszcze poczekać.

Z Raciążka trasa wiodła przez Aleksandrów Kujawski, ale tak, by zaliczyć zarazem gminę wiejską i miejską. Miodzio. No a potem już w ciemność. Przez poligon powrót do Torunia. Zielonych ludzików nie spotkaliśmy. Wilków też nie (a ponoć się namnożyło ich w tych okolicach). Wyjechaliśmy na krajówkę z Poznania i... wróciliśmy do Torunia. Zapakowałem się i pojechałem na zasłużoną obiadokolację.